Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Depuis le 1er janvier 2007, les travaux du Conseil de l’Europe dans le domaine de la transplantation d’organes relèvent de la responsabilité de la Direction européenne de la qualité du médicament & soins de santé (EDQM). Le Comité directeur sur la transplantation d’organes (CD-P-TO) de l’EDQM poursuit les travaux de l’ancien Comité d’Experts du Conseil de l’Europe sur les aspects organisationnels de la coopération dans le domaine de la transplantation d’organes (SP-CTO). Le Secrétariat est assuré, au sein de l’EDQM, par le Service de la Standardisation biologique, du Réseau OMCL et des Soins de Santé (DBO).

Lors du transfert de ces activités, une attention toute particulière a été accordée à la poursuite de la promotion, de la mise en œuvre et du suivi des questions éthiques et de normes élevées en matière de qualité et de sécurité pour les pratiques professionnelles dans le domaine, ainsi qu’à l’organisation du système de transplantation d’organes, de tissus et de cellulesSince 1 January 2007, the Council of Europe’s work in the area of organ transplantation has been the responsibility of the European Directorate for the Quality of Medicines & Healthcare (EDQM). The steering committee on organ transplantation (CD-P-TO) at the EDQM continues the work of the former Council of Europe Committee of Experts on the “Organisational Aspects of Co-operation in Organ Transplantation” (SP-CTO). The secretariat was handed over to the Department of Biological Standardisation, OMCL Network and HealthCare (DBO) within the EDQM. 
In transferring the activities, special consideration was given to continuing the promotion, implementation and follow-up of ethical issues, and high quality and safety standards for professional practices in this field. Special consideration was also given to the organisation of the transplantation system for organs, tissues and cells.